

Bauer Media Outdoor samlar stjärnduo för att leda försäljningen


Bauer Media Outdoor samlar stjärnduo för att leda försäljningen
Bauer Media Outdoor stärker sin försäljningsorganisation med en meriterad stjärnduo: Sedan augusti i år har Linda Rydelius haft rollen som säljchef och Fredrik Edberg som Agency Director. Tillsammans tillför de spetskompetens, ny energi och strategisk tyngd till försäljningsavdelningen.
- 2025 har varit vårt mest expansiva år någonsin, där vi har vuxit inom både vårt klassiska och digitala erbjudande samt utvecklat vår programmatiska affär. Linda Rydelius och Fredrik Edberg är två av mediebranschens mest rutinerade profiler och ett ovärderligt tillskott till säljledningen när vi nu fortsätter vår utvecklingsresa, säger Nicklas Norrby, försäljningsdirektör på Bauer Media Outdoor.
Två nya säljteam har skapats Sales Team Direct, med fokus på direktkunder lett av Kristoffer Thelin, och Sales Team Agency, med fokus på mediebyråer lett av Linda Rydelius tillsammans med Johan Markström. Parallellt samlas Create och Programmatic-försäljningen under Agency Director, Fredrik Edberg.
- Ett tydligare fokus mellan säljteamen skapar bättre möjligheter för oss att möta våra många kunders olika behov, oavsett om det gäller mer nischade, specialiserade önskemål eller de breda traditionella förfrågningarna. Vi upplever att allt fler vill köpa utomhusreklam, vilket är ett tydligt tecken på att vi byggt ett erbjudande som är relevant för såväl globala varumärken som lokala aktörer, fortsätter Nicklas Norrby.
Med den nya försäljningsledningen och organisationen på plats är Bauer Media Outdoor starkt positionerat för att befästa sin roll som Sveriges ledande räckviddsmedia.

